Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

Sultangazi 50. Yıl Mahallesi

Tem Yönünden Sultangaziye Girebilmek Çileli Ölüm Demek



Öncelikle, Eski Edirne Asfaltı ile 30 yılı aşkın süren trafik sorunu, daha sonra 20 yıldır çözülemeyen Cebeci yolu trafik sorunu ve ardından Tem yolu bağlantısı ile Cumhuriyet Mahallesi girişindeki tünelin sebep olduğu trafik sorunu..
İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi , Gaziosmanpaşa Belediyesi ve Sultangazi Belediyesi tarafından görülen, görmezlikten gelinen trafik sorunu giderek kaos değil karabasan haline geliyor. Ve plansız yerleşim, gereksiz yol kapatmaları ve vurdumduymazlık nüfusu ve araç sayısı her geçen gün kabına sığmayan Sultangazi'ye tam bir sorunlar yumağı haline getiriyor.
Daha önceleri çeşitli vesilelerle dile getirdiğimiz trafiğin ıslah edilmesi gerektiği konusunda  yazdıklarımızdan biri "Necip Fazıl - Cebeci Caddesi Çileden Çıkartıyor" başlıklı son haberlerimizden biri idi. ( O haber için tıklayınız ) ve bir önce yazdığımız "Bu Yolun Kırmızısı Asla Eksik Olmaz" diye belirttiğimiz Eski Edirne Asfaltı Sultangazi yönü.. ( O haberimiz için tıklayınız )


Ve son olarak Venezia- Kiptaş yerleşkesi ile M4 Mecidiyeköy - Mahmutbey metro hattının faaliyeti ile  mevcut Venezia AVM'nin varlığı, artan yolcu ve araç potansiyeli ile mevcut hacmine sığmayan üçüncü trafik sorunun yaşandığı bölge..
Metro hattı öncesi TEM yolu Tekstilkent yönünden gelen araçların Eski Edirne Asfaltına girdiği yolun kapatılması gereksiz bir düşünce olarak görünürken, yapılan yeni köprülü kavşağın üzerinden verilen trafik akışının  TEM Hasdal yönünden gelen araçlarla birleşmesi ile tek şeride düşen Cumhuriyet Mahallesi girişindeki tünelin yetersizliği fotoğraflardaki görüntülerin giderek her gün yaşanacağını göstermektedir. 


Fotoğrafların çekildiği gün Tekstilkent yönünden üst geçit üzerinden Cumhuriyet Mahallesi yönüne girmek için 25 dakikada çıkılmadığını belirtsek abartı olmayacaktır. 


Geçen yıl Haziran ayında açılan Kuzey Marmara Otoyolunu mecburen kullanacak, şehir içine girmesi yasak denilen hafriyat kamyonlarının da TEM yolundan Eski Edirne Asfaltına çıkabilmek için Cumhuriyet Mahallesi tünelini kullanmaktaki ısrarı trafiğin yoğunluğunu artıran ikinci bir sorun olarak ifade ediliyor.


Gelişen,büyüyen ve araç sayısı her geçen gün artan Sultangazi'nin yanı sıra Arnavutköy yönüne gidenlerin kullandığı Eski Edirne Asfaltına ulaşabilmek için alternatif girişlerin açılması, Cumhuriyet Mahallesi girişindeki tünelin genişletilmesi.  M4 Metro istasyonun yanında yeniden giriş verilmesi gerektiğini belirten vatandaşlar Metris yolunun da genişletilmesini, Eski Edirne Asfaltı züerinde kesinlikle park yasağın9ın getirilmesini ifade ederek "Çileye dönüşen Tem Metris Kavşağındaki Sultangazi çıkışı için hazırlanan proje bölge trafiğini çözmekten çok, daha da sorun oluşturdu.. IBB tarafından TEM Sultangazi çıkışı trafiğini rahatlatmak için oluşturulan yeni proje planında, mevcut Venezia Alışveriş Merkezi önündeki çıkışın iptal edilmesi çok büyük bir hataydı. TEM'in üstünden yapılan köprüye Tekstilkent yönünden gelen araçların yönlendirlmesi de hatadır. Bu geçiş kapatılarak Ahmet Yesevi Bulvarına zorunlu giriş verdirilmesi gerekir. Bu arada SANKO sanayinin olduğu alanda alt ve üst geçitler yapılması gerekir. 
Venezia AVM önündeki mevcut çıkışın korunması ve Sanko - Elma Bahçesi alt geçitlerine bağlantılı yeni giriş ve çıkışların verilmesi daha az maliyet ve daha uzun vadeli çözüm üretmesi mümkünken bu denli kapsamlı ve trafik sorununu çözmeyen köprülü kavşağın çare olmadığı şimdeden görülmektedir" diyerek sorunun büyümeden çözülmesi gerektiğini belirttiler.
Bununla birlikte TEM Bayrampaşa / Hal yönünden gelen araçların Askeri alanın altından yapılacak yeni bir tünel ile Eski Edirne Asfaltına yönünden Arnavutköy yönüne yeni bir bağlantının şart olduğunu söyleyen ilçe sakinleri hesapsız, günü kurtaramaya yönelik projelerin fiyasko olduğunu belirttiler.

@ellinciyilmahallesi
Sultangazi , ellinciyilmahallesi, 50.yıl mah